'orang takkan faham perasaan kita'


terasa nak update entry ni sebelum tidur, 'orang takkan faham perasaan kita'. Yup! itu yang selalu kita rasa. orang boleh je cakap itu ini, marah sana sini, tapi hakikatnya mereka tak lalui apa yang kita lalui. dorang senang je nak jadi B.O.B (Buat orang bersalah) bak kate matluthfi

sumber google

memang! kadangkadang korang rasa kita tak berusaha untuk dapatkan sesuatu. tapi ada tak korang paham apa yang kami lalui untuk dapatkan kan tu? mungkin jugak korang rasa 'tolong! jangan bagi banyak sebab. hidup kau penuh sebab.' Please! kadang2 bukannya kami terlalu memberi banyak sebab tapi mungkin ada sesuatu yang menjadi penghalang.

sebagai contoh, 'kalau kau dah tau kau gemuk, tak reti nak senaman?' ni, nak tanye pada si BOB tadi, kau pernah rasa gemuk? pernah? kau tau ke yang dia buat senaman ke tak? bukan senang orang yang dah gemuk bertahun2 nak kurus dalam masa sehari, seminggu. kadang2 amek masa bertahun. apa kata, dari korang keji dia, better bagi semangat! jangan ikut suka hati. macam mulut takde insurans! satu lagi, korang tau tak, bila kau buat statement macam tu, hati dia terguris? kau tak tau! sebab kau tak alami kehidupan macam dorang.

so, pesan aten, even korang rapat dengan si BOB tadi, tak perlu lah berharap yang dia boleh jadi pendengar setia korang. takpe. mungkin waktu ni, biar je air mata atau keringat tu mengalir untuk dapatkan sesuatu. mohon pada ALLAH. hanya DIA boleh bantu kita :')

No comments:

Post a Comment