Pesanan Bos @ Haji Nordin

"kau selalu tak sedekahkan AL-FATIHAH kat mak ayah kau?". Haji memang suka bagi nasihat yang sangatsangat manfaat untuk kami. dan mungkin sebab tu anakanak haji semuanya berjaya dengan hasil didikan haji & wife. kalau ikotkan nasihat die, die pesan, 

"jangan lupa selalu sedekahkan AL-FATIHAH untuk mak ayah kau."
"Orang sekarang selalu lupe nak baca doa untuk mak ayah"


"Lagi satu, selalu lah mohon : Ya ALLAH, kau maafkan lah segala dosadosa ibubapa ku, kau luaskan lah kubur mereka *kalau yang belum meninggal, tambahlah KELAK*.

Ikotkan aku ni memang tak boleh denga pasal mak ayah, aku memang nak nangis. tapi aku kena kuat depan haji. :')

Haji ade jugak pesan, kalau mak ayah kite pergi dulu sebelum kite, kene ingat, apeape yang kite lakukan, mak ayah yang dalam kubur tuh yang tersiksa. tak kesian? kita seronokseronok. tapi mak ayah kita yang diseksa tambahtambah ayah :'(

Waktu tu, teros berlinang air mata aku. tapi sempat jugak sembunyisembunyi dan aku yakin haji tak nampak :') aku beruntong dapat bos macam tu.


No comments:

Post a Comment