Jangan Campuri Urusan Aku...



Kenapa aku perlu berniaga?
sebab minat tu datang tetiba.
kalau nak harapkan gaji basic, berapa lah sangat..

Aku tak fokuskan business sebagai pekerjaan pertama
tapi, aku mencari duit 'tepi'
sekarang semua barang naik.
Hujan aje yang turon.
Bila di adukan, senang sangat jawapannya.
'kalau tak suka, keluar dari malaysia'
ok. aku diam. 
sebab aku sayang Malaysia ni 
even ddk sini makin lama aku makin miskin..

Back to the purpose..
Aku tak minat berniaga pada asalnya
tapi aku perlu berniaga even hasil aku sehari seringgit
kadangkadang takde lansung.

Penat?
memang penat.
kene layan customer bebaek
kalau takde dorang, aku takkan ada duit

tapi aku berhenti mengeluh bila tengok ayah mama.
ayah kerja.
jarang cuti.
kenapa?
nak cari duit utk kami.
kua pagi balik petang
kua tengahari balek malam
kua petang balek tengah malam.

mama?
sedia temani kami adik beradik
dengar segala luahan 
even dia penat kemas, memasak.

kami bukan takde duit.
sampai sekarang masih cukup makan
tak pernah rasa kebuluran.
alhamdulillah.

tapi sampai bila aku nak mintak duit ayah?
mintak duit mama?
sepatutnya aku yang perlu bagi mereka duit
bukan mereka lagi yang beri

ikut suka aku lah kalau nak bagi dorang hasil duit bisness aku
benda tu halal.
aku tak pernah tipu customer2 aku
dorang bagi feedback sangat baik.
aku gembira.

now, umo aku da cecah 22.
ape aku nak
balas jasa mama ayah
balas semua keringat mereka
tapi still tak terbalas
walaupun duit aku tu banyak
bagai air lautan yang ALLAH dah jadikan

kau. kau. kau.
yang pandang rendah kat aku.
please.
kalau tak tau tujuan business aku
diam, angkat kaki
aku tak perlu orang macam kau

selain mama ayah
aku ada lagi makcikmakcik yang support
kawankawan yang rajin promote
even aku hanya beri dorang ucapan 'THANKS'

so kau..
jangan campuri urusan aku
tak suka
angkat kaki
blaaa!






No comments:

Post a Comment